Κυριακή 11 Μαΐου 2008

Η εικόνα της εταιρείας και οι εργαζόμενοι

"Ένας οδηγός της εταιρείας αναψυκτικών Coca Cola απολύθηκε από τη δουλειά του, όταν εντοπίστηκε να πίνει Pepsi εν ώρα εργασίας, όπως ανακοίνωσε το συνδικάτο των οδηγών φορτηγών των ΗΠΑ, διαμαρτυρόμενο για την απόφαση αυτή. Ο Ρικ Μπόνσον, που εργαζόταν επί δώδεκα χρόνια για τη μεγαλύτερη εταιρεία αναψυκτικών του κόσμου έχασε τη δουλειά του με την κατηγορία ότι υποστήριζε τους ανταγωνιστές. Σημειώνεται ότι ο εσωτερικός κανονισμός της Coca Cola απαγορεύει στους υπαλλήλους να δυσφημούν την εταιρεία." "Ο υπεύθυνος του συνδικάτου των «Teamsters» της περιοχής του Ελ Μόντε στο Λος Αντζελες, Τζιμ Σαντάτζελο, υποστήριξε ότι με την απόλυση η εταιρεία «προσπάθησε να ξεφορτωθεί έναν συνδικαλιστή», σημειώνοντας ότι ο συνάδελφος του «δεν ήπιε ένα μπουκάλι Pepsi στην τηλεόραση». Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Μπομπ Φίλιπς, αρνήθηκε να σχολιάσει την υπόθεση, διαβεβαίωσε ότι η Coca Cola δεν αναζητούσε κάποιο πρόσχημα για να απολύσει ένα συνδικαλιστή."
Η ανωτέρω ιστορία που αρχικά παρουσιάστηκε στο flash.gr πυροδότησε μια συζήτηση σχετικά με αρνητική επίδραση που μπορεί να έχει η συμπεριφορά των εργαζομένων στην εικόνα της συγκεκριμένης επιχείρησης, αλλά και τα όρια που μπορεί να έχει η πολιτική μιας επιχείρησης στη συμπεριφορά και γενικότερα τη ζωή των εργαζομένων της. Τη συζήτηση, η οποία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον εξ αιτίας της ποικιλομορφίας των απόψεων που εκφράζονται, μπορείται να τη μελετήσετε είτε στην διεύθυνση http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?t=45568, είτε στο eClass (Coca-cola_Image.pdf) στην περιοχή που ανεβάζω το υλικό των μαθημάτων.

Τα ερωτήματα που θα ήθελα να σας θέσω με αφορμή αυτό το ζήτημα είναι τα εξής:

1. Επηρεάζει την εικόνα της Coca-Cola η συμπεριφορά του Μπόνσον; Ναι ή Όχι και γιατί;
2. Έχουν βάση οι αιτιάσεις ότι δεν μπορεί η πολιτική της επιχείρησης να επιβάλει στους υπαλλήλους της τι αναψυκτικό θα πίνουν κατά την εργασία τους;
3. Η ίδια η απόφαση της απόλυσης του Μπόσον επηρέασε την εικόνα της επιχείρησης;
4. Πως θα έπρεπε να χειριστεί στο μέλλον παρόμοιο ζήτημα η επιχείρηση;

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

5050126-Εύη Φουρλή
Λοιπόν θα αρχίσω λέγοντας ότι ούτε εγώ ούτε κανένας από εμάς δεν είναι αρμόδιος να κρίνει απόλυτα τη στάση της Coca Cola από τη στιγμή που πρόκειται για άμεση εφαρμογή της πολιτικής της. Αντ'αυτόύ μπορεί καθένας να κατανοήσει και να διαμορφώσει την άποψή του σχετικά με την ενέργεια της. Εγώ προσωπικά θεωρώ υπερβολική τη στάση που τήρησε η Coca Cola απέναντι στον εργαζόμενο της που έπινε το ανταγωνιστικό προιόν. Σίγουρα θεώρησε προσβλητική και αρνητική για την εικόνα της τη στάση του, από τη στιγμή που όποιος θα τον έβλεπε θα άρχιζε να προβληματίζεται , θέλοντας και μη για την ενέργειά του. Πως γίνεται δηλαδή και ποιοι είναι οι λόγοι που ο υπάλληλος αυτός, που εργάζεται μέσα στην εταιρεία κι έχει άμεση επαφή με τα προιόντα και τις διαδικασίες λειτουργίας της επιχείρησης, πίνει Pepsi κι όχι Coca Cola; Κι ακόμη κι αν η θέση του στην εταιρεία δεν είναι και πολύ καίρια σίγουρα θα ασκούσε κάποια επιρροή. Τώρα βέβαια θα μου πείτε: Πόσοι θα τον έβλεπαν να πίνει μέσα στο φορτηγό ; 2-3 άτομα; Και πάλι η δύναμη του word of mouth είναι πολύ μεγάλη. Έτσι αυτοί που θα τον έβλεπαν θα μετέφεραν την εικόνα και σε άλλους συγγενείς και φίλους. Και τότε ναι η επίδραση στην εικόνα της επιχείρησης πιστεύω ότι θα υφίστατο και μάλιστα θα ήταν και αρκετά αρνητική. Ιδίως για όσους πίνουν την Coca Cola όχι για την ξεχωριστή γεύση της ή γιατι δε τους αρέσει η Pepsi αλλά από συνήθεια και συνεπώς δε θα τους κόστιζε τπτ να μεταπηδήσουν στην άλλη μάρκα.
Σίγουρα τίθεται και ένα θέμα σεβασμού απέναντι στην επιχείρηση που εργάζεσαι και από τη στιγμή που υπάρχουν κανόνες οφείλεις να τους τηρείς. Δε θεωρώ όμως ότι ο υπάλληλος έπραξε έτσι θέλοντας να υποτιμήσει η να προσβάλλει την εταιρεία του. Ήταν απλά ένα θέμα επιλογής που θα μπορούσε όμως να έχει κάνει κάπου αλλού, π.χ. στο σπίτι του, κι όχι στο χώρο εργασίας του. Από αυτή λοιπόν την άποψη η συμπεριφορά του είναι κατακριτέα. Οι κανόνες σε μια επιχείρηση υπάρχουν για να τηρούνται από τους εργαζόμενους. Καλώς ή κακώς. Ιδιαίτερα σε επιχειρήσεις τέτοιου μεγέθους και βεληνεκούς.
Σε ότι αφορά τις αιτιάσεις ότι δε μπορεί η επιχείρηση να επιβάλλει μέσω της πολιτικής της το τι θα πίνουν θα συμφωνήσω αλλά μόνο όταν πρόκειται σε ώρα εκτός εργασίας. Κι αυτή του υπαλλήλου δεν ήταν τέτοια, και δε μπορεί να διακαιολογηθεί. Η συνέπεια και ο σεβασμός στις αξίες και την πολιτική της εταιρείας είναι βασικό συστατικό για την επιτυχία της εταιρείας. Αν κάθε εργαζόμενος πάψει να τις σέβεται (με οποιαδήποτε, έστω και φαινομενικά ασήμαντη κίνησή του) τότε η επιχείρηση θα χάσει την ισχύ και τις βάσεις της.
θα διαφωνήσω όμως με την απόλυση του εργαζόμενου, που θεωρώ ότι θα έβλαψε την εικόνα της επιχείρησης και σε ότι αφορά τους εργαζόμενους και σε ότι αφορά στο καταναλωτικό κοινό. Μια τέτοια ενέργεια θα δυσαρέστησε τους εργαζόμενους της από τη στιγμή που θα τη θεώρησαν άκρως παρεμβατική στη ζωή τους. Όπως φαίνεται άλλωστε και στη δήλωση του υπεύθυνου του συνδικάτου εργαζομένων θεώρησαν ότι ο εργαζόμενος απολύθηκε επειδή ήταν συνδυκαλιστής. Κι ας αναλογιστούμε ποιες θα είναι οι συνέπειες και ο αντίκτυπος στους ενδεχόμενους μελλοντικούς εργαζόμενους της Coca Cola όταν αυτή θα αναζητά άτομα για προσλήψεις. Έπειτα οι καταναλωτές ίσως θεώρησαν αυτή την κίνηση ως σπασμοδική, ή ως προσπάθεια συγκάλυψης κάποιων πραγμάτων. Κανείς άλλωστε δε μπορεί να ψυχολογήσει απόλυτα τον καταναλωτή και τον τρόπο που σκέφτεται.
Αντ' αυτού θα μπορούσε η εταιρεία κολοσσός να διαχειριστεί το θέμα άμεσα μεν αλλά με ένα πιο ήπιο και αποτελεσματικό τρόπο ώστε και να συμμορφώσει τον εκάστοτε υπάλληλο αλλά και να αποφύγει τη δυσαρέσκεια υπαλλήλων και καταναλωτών. Θα μπορούσε δηλαδή να καλέσει τον εργαζόμενο, να του κάνει παρατήρηση-επισήμανση και να τον προειδοποιήσει για τις ενδεχόμενες συνέπειες της συμπεριφοράς του αν αυτή επαναλαμβανόταν στο μέλλον. Θα μπορούσε επιπλέον να του εξηγήσει κατ' οιδίαν τους λόγους που η επιχείρηση επιβάλλει τη συγκεκριμένη πολιτική και είναι τόσο αυστηρή στην τήρηση τους. Τη συμπεριφορά αυτή θα την εκτιμούσε τόσο ο υπάλληλος, καθώς θα κατανοούσε την κατάσταση και θα έβλεπε ότι η επιχείρηση δε προσπαθεί να του επιβληθεί αλλά να του προβάλλει την ενδεδειγμένη συμπεριφορά, όσο και το συνδικάτο των εργαζόμενων. Κατ' επέκταση θα συμμορφωνόταν, έχοντας παράλληλα στο μυαλό του και το ποιες θα ήταν οι συνέπειες της μη υπακοής του Επιπλέον θα έδειχνε ένα πρόσωπο πιο φιλικό κι όχι απόλυτο και εχθρικό προς τους εργαζόμενους, που θα ευνοούσε την εικόνα της επιχείρησης. Την εικόνα μιας επιχείρησης που σέβεται τον εαυτό και τους εργαζομένους της. Το όλο θέμα δε θα έπαιρνε τόση "δημοσιότητα' και συνεπώς δε θα είχε πάτημα η Pepsi να κάνει κανενός είδους σχόλιο ή αρνητική διαφήμιση σε βάρος της Coca Cola.
Συνεπώς θα πρότεινα στην Coca Cola να εφαρμόσει αυτή τη τακτική και διαδιακασία σε μια μελλοντική ανάλογη περίπτωση.

Ανώνυμος είπε...

Πατρίτσια Πετσίτη-m5050097
Το συγκεκριμένο θέμα χρίζει πολύωρης συζήτησης, χωρίς ωστόσο να καταλήγουμε όλοι σε ένα συμπέρασμα. Προσωπικά, συμφωνώ σε γενικές γραμμές με την Εύη 5050126. Θεωρώ την συμπεριφορά του υπαλλήλου κατακριτέα. Η ενέργεια του να επιλέξει προϊόν άμεσου ανταγωνιστή, καταναλώνοντάς το εν ώρα εργασίας, δυσφημεί την εργοδότρια εταιρεία, δηλαδή στην συγκεκριμένη περίπτωση την Coca Cola. Δεν νομίζω ότι η Coca Cola όφειλε να προβληματιστεί γιατί ένας εργαζόμενός της προτιμά την Pepsi. Ένας τέτοιος προβληματισμός θα διατυπωνόταν από κάθε άλλη εταιρία, μικρότερου βεληνεκούς από την Coca Cola. Ένας κολοσσός, με τέτοιες παγκόσμιες πωλήσεις και πρωτοπόρος στα ανθρακούχα αναψυκτικά, δεν θα αμφισβητούσε το ίδιο του το προϊόν που μάλιστα έκανε την εταιρία διάσημη παγκοσμίως. Ακόμη, αν αναλογιστούμε το πόστο του εργαζόμενου (ήταν οδηγός), δεν πιστεύω ότι θα προβληματιζόταν κανείς για την ποιότητα του προϊόντος. Αν επιστήμονας στο εργαστηριακό τμήμα της Coca Cola έπινε Pepsi, τότε μάλιστα θα υπήρχε θέμα! Συνεπώς, η αμφισβήτηση στο πρόσωπο της Coca Cola θα προερχόταν από την σκέψη ότι ο κολοσσός αδυνατεί να "μαζέψει" τους εργαζόμενούς του και να τους εντάξει κάτω από την πολιτική του. Το να δείς τον οδηγό στο φορτηγό της Coca Cola να πίνει Pepsi σε κάνει να γελάς και μειώνει στα μάτια σου την διοίκηση της Coca Cola και όχι το προϊόν της. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι εν ώρα εργασίας, ο κάθε εργαζόμενος αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της εργοδότριας εταιρίας του και επέκταση της εικόνας της. Συνεπώς, η πράξη toy οδηγού δεν απέπνεε σεβασμό για τον εργοδότη του. Αν του άρεσε περισσότερο η γεύση της Pepsi, ας την έπινε σπίτι του αλλά όχι μέσα στο φορτηγό της Coca Cola! Η απόφαση της Coca Cola να απολύσει τον εν λόγω εργαζόμενο, είναι για πολλούς σκληρή ενώ δημιουργεί πολυάριθμους αρνητικούς συνειρμούς για την εικόνα της. Ωστόσο, ήταν το σωστό και το δίκαιο. Εφόσον η πολιτική της ήταν αυτή, έπρεπε να εφαρμοστούν οι κυρώσεις παντού και σε κάθε πόστο. Πράγματι, πολλοί θα θεωρήσουν σκληρή ακόμη και απάνθρωπη την αντίδραση της εταιρίας, ωστόσο όι κανόνες πρέπει να τηρούνται. Μόνο έτσι η εταιρία θα παρουσιάζει ένα ομοιογενές πρόσωπο και θα κερδίζει τον σεβασμό όλων των κοινών όπου απευθύνεται.

Ανώνυμος είπε...

Σωνάκη Γιώτα-5040108

Το θέμα είναι πολύπλευρο και χρειάζεται εξέταση από πολλές μεριές. Το γεγονός βέβαια είναι ένα:εργαζόμενος στην Coca-Cola έπινε εν ώρα εργασίας Pepsi. Κατά τη γνώμη μου είναι ένα κρίσιμο θέμα γιατί από πίσω του κρύβει πέρα από τη δυσφήμιση της εταιρίας το βαθμό αφοσίωσης των εργαζομένων στην επιχείρηση.Σίγουρα δεν είναι κάποιο άτομο από τα ανώτερα κλιμάκια και πάλι όμως διαπιστώνεται ότι η Coca Cola,όπου κανείς δεν αμφισβητεί τη δύναμη και την τεράστια αποδοχή της,ίσως δεν έχει καταφέρει να περάσει σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό της τα πλεονεκτήματα της στη γεύση,τη συσκευασία το στυλ,κ.τ.λ.Όταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της Coca Cola καταναλώνουν ένα ανταγωνιστικό αναψυκτικό η εταιρία δε θα πρέπει απλά να απολύσει τον εργαζόμενο (που κατά τη γνώμη μου το θεωρώ υπερβολικό).Θα πρέπει περισσότερο να προβληματιστεί με την πράξη αυτή και να αναλογιστεί αν έχει καταφέρει να κάνει τους εργαζομένους τους να πιστεύουν σε αυτό που πουλάνε ώστε από μόνοι τους να το προτιμήσουν έναντι της Pepsi.Όσον αφορά τώρα την πράξη του εργαζομένου πέρα από την έλλειψη αφοσίωσης και σεβασμού που δείχνει απέναντι στον εργοδότη του είναι μία δυσφήμιση για την επιχείρηση καθώς όσοι τον δουν σίγουρα θα το σχολιάσουν και θα το μεταφέρουν σε φίλους και γνωστούς.Ο αρνητικός θόρυβος που μπορεί να δημιουργηθεί δε νομίζω πως μπορεί να ωφελήσει την εταιρεία. Κάλλιστα μπορεί κάποιος να πει"Παρακινούν εμάς να πιούμε Coca Cola όταν τα ίδια τα άτομα που δουλεύουν εκεί πίνουν Pepsi". Σίγουρα το γεγονός ότι κάτι τέτοιο έγινε εν ώρα εργασίας είναι σημαντικό, αλλά δε νομίζω ότι η Coca Cola θα έπρεπε να νιώθει επαναπαυμένη αν ήξερε ότι κάποιος εργαζόμενος καταλώνει Pepsi αλλά μόνο στο σπίτι του.Βέβαια η απόλυση του θεωρείται κατά τη γνώμη μου ακραία και περισσότερο..επιφανειακή. Ίσως θα ήταν προτιμότερη μία συζήτηση με τον συγκεκριμένο εργαζόμενο και μία επίπληξη για τη ζημιά που μπορεί να προκάλεσε στον οργανισμό.Γνώμη μου είναι όσο δύσκολο και "τραβηγμένο" ακούγεται να προσλαμβάνονται άτομα τα οποία αγαπούν το προιόν για το οποίο δουλεύουν και από μόνοι τους έχουν τη διάθεση να το καταναλώσουν αλλά και να το προωθήσουν στους γύρω τους.

Ανώνυμος είπε...

ΣΚΑΡΠΕΛΟΥ ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ-5040103
ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΞΙΟ ΛΟΓΟΥ.Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΕ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΑΝΩΤΕΡΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ.ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΘΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ,ΑΡΑ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ?ΕΠΙΣΗΣ,ΣΙΓΟΥΡΑ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΕ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΑΝ ΛΑΜΒΑΝΕ ΧΩΡΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ.
ΩΣΤΟΣΟ Η ΕΤΑΙΡΙΑ, ΟΣΟ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝ ΠΙΣΤΕΨΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΤΕΙ,ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ.ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΡΟΒΕΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΟΝΟ ΕΑΝ ΕΙΧΕ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ.ΩΣΤΟΣΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΖΩΗΣ.ΩΣΤΟΣΟ, ΤΟ ΒΕΛΤΙΣΤΟ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΗΝ ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΗΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ,ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΗΣ,ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ,ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΤΗΣ.
ΣΙΓΟΥΡΑ Η ΑΠΟΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΕΙΧΑΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ.Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΛΑ ΝΑ ΕΠΙΠΛΗΞΕΙ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ,ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΛΕΞΕ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΤΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.ΕΑΝ ΑΝΤΙΔΡΟΥΣΕ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΕΔΕΙΧΝΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ.
ΕΤΣΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΕΡΓΗΣΕΙ ΤΟΣΟ ΣΠΑΣΜΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ,ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΛΑΒΕΙ ΠΟΥ ΥΣΤΕΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ.

Ανώνυμος είπε...

5040091 - Παπανικολάου Ελένη - Αγγελική

Γνωρίζουμε ότι μέρος της εικόνας μιας επιχείρησης είναι και οι εργαζόμενοι σε αυτήν και κατά συνέπεια κάποια προκλητική συμπεριφορά η οποία μπορεί να επηρεάσει αυτήν την εικόνα δεν πρέπει να γίνεται αποδεκτή. Λαμβάνοντας υπόψιν στην συγκεκριμένη περίπτωση τον εσωτερικό κανονισμό περί δυσφήμισης της εταιρίας μπορούμε να πούμε ότι η εικόνα ενός εργαζόμενου της Coca - Cola να πίνει Pepsi και μάλιστα εν ώρα εργασίας αποτελεί μία περίπτωση δυσφήμισης. Στην προσωπική του ζωή, ο κάθε εργαζόμενος είναι ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει, αλλά εν ώρα εργασίας πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς και τους όρους που έχει θέσει η επιχείρηση (ειδικά όταν αφορούν την εικόνα της η οποία είναι πολύ σημαντική), τους οποίους όρους άλλωστε δέχτηκαν όταν άρχισαν να δουλεύουν για την εν λόγω επιχείρηση.
Βέβαια, τελικά η Coca - Cola ίσως δεν πέτυχε αυτό που είχε στο μυαλό της απολύοντας κάποιον που τη δυσφήμισε. Και αυτό διότι απολύοντας το συγκεκριμένο εργαζόμενο υπήρξαν περισσότερες αντιδράσεις και αρνητικές συνέπειες για την εταιρία, αφού και δημοσιοποιήθηκε το γεγονός αλλά και δημιούργησε σε πολλούς την αντίληψη ότι χωρίς δικαιολογία ή με την παραμικρή αφορμή απολύει έναν εργαζόμενο.
Σε μελλοντικές αντίστοιχες περιπτώσεις, η εταιρία θα μπορούσε να προβεί πρώτα σε μία σύσταση στον εργαζόμενο σχετικά με τη συμπεριφορά και να του εξηγήσουν πως αυτή η συμπεριφορά επηρρεάζει την εικόνα της επιχείρησης στην οποία εργάζεται. Εφόσον ο εργαζόμενος συμμορφωθεί, δεν υπάρχει πια κάποιο θέμα. Αν όμως ο εργαζόμενος συνεχίζει με την ίδια στάση τότε ίσως θα πρέπει η επιχείρηση να προβεί σε πιο δραστικές λύσεις.

Ανώνυμος είπε...

5030119-Ελπινίκη Τσόμπου
Θεωρώ πως στο γεγονός δόθηκε μεγαλύτερη έκταση από αυτή που έπρεπε. Οι επαγγελματίες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε παρόμοιες συμπεριφορές, γεγονός που είναι λογικό λόγω της φύσης της δουλειάς τους, αλλά θεωρώ πως θα ήταν καλό να προσπαθούν να προσεγγίσουν την σκέψη του απλού καταναλωτή. O καθημερινός άνθρωπος κατά πάσα πιθανότητα δε θα πρόσεχε τον οδηγό μέσα στο όχημα να πίνει ανταγωνιστικό ρόφημα γιατί δε θα είχε τον χρόνο να το κάνει μιας και την περισσότερη ώρα το όχημα βρίσκεται σε κίνηση. Με λίγα λόγια, είναι αυτό που λέμε: "πολλοί θα το δουν, λίγοι θα το καταλάβουν".
Όμως, η αντίδραση της Coca-Cola ήταν υπερβολική και αυτό είχε ως αποτέλεσμα ακόμα και όσοι δεν το είδαν ή το είδαν και δε το κατάλαβαν να αναρωτηθούν γιατί μπορεί ένας εργαζόμενος μιας εταιρείας να προτιμά ένα ανταγωνιστικό προϊόν.
Όταν διάβασα σχετικά με το θέμα, το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν πως οι εργασιακές συνθήκες στην Coca-cola δεν πρέπει να είναι και οι καλύτερες. Το λέω αυτό γιατί η συμπεριφορά ενός ατόμου το οποίο είναι ικανοποιημένο από τη δουλειά του και "πονάει" την επιχείρηση για την οποία δουλεύει, τη στηρίζει με πολλούς τρόπους και σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του. Απαντώντας λοιπόν στο δεύτερο ερώτημα, θα πω πως μια επιχείρηση αν θέλει να είναι ανταγωνιστική θα πρέπει να εμπνέει την πολιτική της στους εργαζομένους της και όχι να την επιβάλλει. Στις μέρες μας, που η διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων έχει αποκτήσει μεγάλη αξία, μία από τις σημαντικότερες εταιρείες, η οποία έχει ένα από τα 2-3 πιο αναγνωρίσιμα και ισχυρά brand name, φαίνεται να αγνοεί τη σημασία της.
Όπως είπα και πιο πριν η απόλυση του οδηγού φυσικά και επηρέασε την εταιρική εικόνα, μιας και το θέμα έγινε ευρέως γνωστό και είναι ένα συμβάν το οποίο τουλάχιστον έμενα δεν με αφήνει αδιάφορη, αλλά με προτρέπει να καταλήξω σε άσχημα συμπεράσματα σχετικά την πολιτική της εταιρείας.
Θεωρώ, πως σε ανάλογη περίπτωση θα έπρεπε αντί να απολυθεί ο υπάλληλος, να προσπαθήσουν να τον προσεγγίσουν και να ανακαλύψουν για ποιο λόγο συμπεριφέρθηκε έτσι. Εάν ο ίδιος ο υπάλληλος της Coca-Cola δεν προτιμά αναψυκτικό της Coca-Cola, τότε θα υπάρχει κάποιος λόγος. Η λύση λοιπόν του προβλήματος δεν είναι να κλείσει τα μάτια και να διώξει "τον κακό λύκο από το στάβλο", αλλά να βρει τη ρίζα του προβλήματος και να το αντιμετωπίσει.
Καταντά ειρωνεία, να χαλάει τόσα λεφτά για έρευνες αγοράς και να μη χρησιμοποιεί το εργατικό δυναμικό της, ειδικά αυτό που δεν έχει κάποια εξέχουσα θέση στη βαθμίδα γιατί σε αυτούς απευθύνεται, για να ανακαλύψει τα δυνατά και αδύνατα σημεία της.
Τέλος, θα ήθελα να πως η απόλυση είναι έσχατη συμπεριφορά. Δεν γίνεται να συμπεριφέρεσαι έτσι σε έναν άνθρωπο που έχει δουλέψει 12 χρόνια στην εταιρεία και έχει συμβάλλει στην επιτυχία της εταιρείας. Επίσης, να προσθέσω πως η αλαζονεία ποτέ δεν ωφέλησε κανέναν και καλό θα ήταν τα μεγαλοστελέχη να μη θεωρούν την επιτυχία αποτέλεσμα μόνο της δικής της δικής τους εργασίας. Και θα κλείσω λέγοντας πως τα αναψυκτικά είναι για να καθαρίζουμε το πουρί και τις σκουριές και να μη τα πίνετε. :p

Ανώνυμος είπε...

Τσαβαλά Παρασκευή-Σταυρούλα,5040114

Όσον αφορά το συγκεκριμένο περιστατικό που παρουσιάστηκε στην Coca-Cola, θα έλεγα ότι είναι αρκετά περίπλοκο ως προς τη διαχείρησή του και μέσα από αυτό απορρέουν συνέπειες, κρίσιμες για την εικόνα της εταιρίας.
Κατά τη γνώμη μου η κατανάλωση της Pepsi Cola από εργαζόμενο της Coca-Cola είναι για ευνόητους λόγους ανεπίτρεπτη. Δεν είναι δυνατόν να εργάζεσαι για τη μεγαλύτερη εταιρία αναψυκτικών στον κόσμο και να πίνεις μέσα στο ίδιο σου το εργασιακό περιβάλλον, την ανταγωνιστική της Pepsi. Αυτό αυτόματα σηματοδοτεί ότι ούτε εσύ ο ίδιος δεν πιστεύεις στην ποιοτική και γευστική ανωτερότητα της Coca-Cola που αν μη τι άλλο είναι η εταιρία σου και οφείλεις εσύ πρώτος από όλους να τη διαφημίζεις, να την πιστεύεις και να την προτιμάς.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το πρόβλημα είναι βαθύτερο από ότι δείχνει καθώς εγείρει θεμελιώδη θέματα όπως έλλειψη αφοσίωσης στην εταιρία, μη υιοθέτηση της γενικότερης φιλοσοφίας και κουλτούρας της Coca-Cola. Μου φαίνεται αδιανόητο ο ίδιος ο εργαζόμενος της Coca-Cola να αμφισβητεί κραυγαλέα το αναψυκτικό Coca-Cola, αυτό που φαινομενικά προτρέπει τους άλλους να προτιμούν.
Σχετικά με την πολιτική που ακολούθησε η εταιρία και απέλυσε τον εργαζόμενό της, δεν ξέρω εάν θα πρέπει να την χαρακτηρίσω υπερβολική, γιατί όσο κι αν πιστεύω πως ο καθένας έχει την ελευθερία να επιλέγει, θεωρώ πως ήταν προκλητική η κίνηση του εργαζόμενου να πίνει Pepsi στο χώρο της Coca-Cola. Η απόλυσή του σύμφωνα με την άποψή μου δε χαρακτηρίζεται υπερβολική αλλά αμυντική από μέρους της εταιρίας να προστατέψει την εικόνα της που σαφώς επηρεάζεται αρνητικά μέσα από αυτήν την κίνηση. Θα αποκαλούσα επίσης την απόλυσή του βιαστική και ασήμαντη καθώς δεν αποτελεί πανάκεια για την εταιρία να απομακρύνει από το χώρο της τον απαράδεκτο εργαζόμενο αλλά πολύ πιο αποτελεσματική θα ήταν μια συζήτηση μαζί του για να δει τί τον οδήγησε στην προτίμηση της Pepsi ώστε να δει τί πιθανόν δεν αρέσει και στο ευρύτερο κοινό. Ακόμη ωφέλιμη θα ήταν η έμφαση από μέρους της εταιρίας στη συχνή εφαρμογή πολιτικών ενίσχυσης του εταιρικού πνεύματος, κουλτούρας και αφοσίωσης των εργαζομένων της ώστε να νοιώθουν μια οικογένεια, δυνατή και ενωμένη.
Σε ανάλογη περίπτωση η Coca-Cola θα ήταν προτιμότερο να φανεί πιο διαλλακτική και να επιλέξει όχι τη στατηγική του δικτάκτορα αλλά του συνεργάτη.

Ανώνυμος είπε...

m5050120

1) Ναι η συμπεριφορά του Μπόνσον επηρεάζει την εικόνα της coca cola.
Σκεφτείτε να βλέπατε αυτόν τον κύριο να πίνει pepsi και να οδηγεί το φορτηγο της coca-cola φα'ινετα άσχημο και ακόμη χεορότερα μια φωτογραφία να τον έβγαζαν θα γύρναγε όλον τον κόσμο ειδικά σήμερα με το διαδίκτυο.

2) Η λέξη επιβολή εμπεριέχει αντιδημοκρατικά στοιχεία και το να απαγορεύεις σε κάποιον να απολαμβάνει το ρόφημα της επιλογής του στην εργασία του είναι και πάλι αντιδημοκρατικό αλλά είναι προτιμότερο από έναν ενδεχόμενο διασυρμό της εταιρείας. Οπότε καλύτερα να έχουν εργασία με κάποιες απαγορεύσεις από το να μην έχουν καθόλου εργασία.

3)Πιστεύω πως η απόλυση του μπάνσον επηρέασε την εικόνα της εταιρείας αρνητικά αλλά λιγότερο αρνητικά από οτιδήποτε άλλο θαέκανε η coca cola.

4)Πιστεύω πωσς τέτοιου είδους πολιτικές ΔΕΝ πρέπει να μένουν σταθερές αλλά να συμβαδίζουν με τα ρεύματα της εποχής. Κατά την γνώμη μου το καλύτερο θα ήταν να γίνει μια εσωτερική έρευνα μέσα στην coca cola και βάσει των αποτελεσμάτων της να δημιουργηθεί ο καταλληλότερος εσωτερικός κανονισμός.

Ανώνυμος είπε...

για να μην μακρυγορω, κουραστηκα κιολας είναι το τεταρτο σχολιο, θα πω ότι εφόσον υπήρχε εσωτερικός κανονισμός η εταιρεία νομικά είναι καλυμένη, εδώ σε κατάστημα ρούχων να δουλέψεις πρέπει να φορας τα ρούχα που πουλάει. ηθικά είναι τοπρόβλημα διότι απολύθηκε ένας άνθρωπος και τίθεται το θέμα του πόσο φροντίζεισ τους ανθρώπους σου, ίσως γιαυτο δεν ήταν πιστός στην κόλα ο οδηγος.ένιωθε ότι δεν ανήκει στην εταιρία. αν η εταιρία δεν μπορεί συναισθηματικά να δεσμεύσει το προσωπικό είναι καθαρά δικό της πρόβλημα. από την αλλη όταν μιλάμε για έναν κολοσό και μπορεί να δημιούργηθηκε αρνητικό κλίμα αλλά δεν θα πέσουν και οι πωλήσεις της κοκα κολα γιαυτο το πράγμα! έπρεπε απλώς να χειριστεί διακριτικά το θέμα γιατί μικρά πράγματα σε τακτά χρονικά διαστήματα μπορουν να πληγώσουν την εικόνα της. ας τον προειδοποιούσε, ας του μείωνε το μισθο, υπάρχουν πολλοί τρόποι. την επόμενη φορά θα πρέπει να μην προχωρήσει άμεσα σε πώληση αν και με το σάλο που δημιουργήθεκε άντε να πιεί καποιος άλλος πεπσι!!
αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν όσοι υπογράφουν συμβόλαιο με μια εταιρεία να κατανοούν πλήρως τους όρους. με την ανεργεία που υπάρχει και τη δύναμη των πολυεθνικών το παιχνίδι δεν είναι στο χέρι του καθενός. άντε τωρα να βρει δουλεια ο καημένος ο μπονσον. η κοκα κολα χεστηκε. υπάρχουν χιλιάδες υποψήφιοι. το θέμα δεν ειναι ποιος έχει δίκιο αλλά ποιος έχει δύναμη.
5040119

Ανώνυμος είπε...

Διαβάζοντας το περιστατικό αναρωτήθηκα αν υπάρχουν όρια μεταξύ της αφοσίωσης στα προ'ι'όντα της εταιρείας για την οποία δουλεύει κάποιος και της επιβολής τους...
Κατά τη γνώμη μου η ενέργεια της coca cola μοίαζει μάλλον με πρόσπαθεια επιβολής των προ'ι'όντων της ακόμα και στους ίδιους τους εργαζόμενούς της.Δηλαδή όποιος υπάλληλος της εταιρείας κάνει απλά μια διαφορετική επιλογή θα πρέπει να επισκέπτεται το γραφείο ανεργίας? Μήπως αυτό είναι λίγο αλλαζονικό για την εταιρεία και κάνει περισσότερο κακό στο εταιρικό της προφίλ από το γεγονός ότι ένας υπάλληλος της πίνει ανταγωνιστικό προ'ι'όν?
Εξάλλου στη χώρα που η coca cola αντιπροσωπεύει την κολτούρα που η ίδια ευαγγελίζεται πως έχει, και αυτή έχει να κάνει να με την απόλυτη ελευθερία και το δικαίωμα να ζήσει κανείς το όνειρο μήπως είναι λίγο φασιστικό να αντιμετωπίζεται έτσι το "λάθος" ενός ανθρώπου? η μήπως απλά η ελευθερία και τα δικαιώματα των ανθρώπων εκεί φτάνουν μέχρι το σημείο που τους βολεύει κάθε φορά?
Άλλωστε για επιστρέψουμε στον τομέα μας όπως έχουμε πει και ξαναπεί η κουλτούρα και η ιδεολογία της εταιρεία εμπνέονται και δεν επιβαλλονται με κανένα τρόπο...

Ανώνυμος είπε...

5040079 - Μήτσιου Βασιλική

1. Φυσικά και η συμπεριφορά του Μπόνσον επηρεάζει την εταιρική εικόνα της Coca Cola, γιατί δείχνει τη μη αφοσίωση των ίδιων της των εργαζομένων στην εταιρία όπου απασχολούνται. Κάνει την εταιρία να φαίνεται αδύναμη να πείσει τους εργαζόμενους της να πιστέψουν στο ίδιο τους το προϊόν, που κατ' επέκταση την κάθιστά ευάλωτη απέναντι και στους υπόλοιπους καταναλωτές. Ότι εφόσον οι εργαζόμενοι της Coca Cola προτιμούν Pepsi, εμείς γιατί να αγοράσουμε Coca Cola?

2. Πιστεύω ότι το να επιβάλει με το έτσι θέλω η Coca Cola στους εργαζομένους της να πίνουν μόνο το αναψυκτικό της στην ώρα εργασίας τους, δε θα της κάνει καλό αλλά πιθανώς να τη βλάψει. Κι αυτό γιατί θα τους στερήσει το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης να επιλέγουν τι θα καταναλώνου. Το πιο λογικό είναι να χρησιμοποιήσει διάφορα εργαλεία εσωτερικής επικοινωνίας προς αυτούς προκειμένου να τους δείξει την αξία της αφοσίωσης στην εταιρία αλλά και την αξία και την υπεροχή του ίδιου του προϊόντος έναντι άλλων ανταγωνιστών.

3. Θεωρώ ότι η απόλυση του Μπόνσον έδειξε ένα σκληρό πρόσωπο της εταιρίας προς τους λοιπούς εργαζόμενους αλλά και σε όσους καταναλωτές ενημερώθηκαν για το θέμα, η οποία δεν είναι με τίποτα διατεθειμένη να διαπραγματευτεί με τον εργαζόμενό της και να συζητήσει μαζί του για την πράξη του αυτή.

4. Πιστεύω θα ήταν προτιμότερη μια διεξοδική κουβέντα μαζί του για τους λόγους που το έκανε αυτό, αλλά και να του καταστήσει σαφές πώς αυτό δημιουργεί πρόβλημα για την ίδια αλλά και στον εαυτό του.

Ανώνυμος είπε...

Κλούβα Αγγελική (5050042)
1)Πιστεύω ότι η συμπεριφορά του Μπόνσον δεν επηρεάζει αρνητικά την εικόνα της Coca Cola.Ποιος θα έβλεπε τι κάνει ένας οδηγός φορτηγού της Coca Cola μέσα στο φορτηγό του;Ακόμα και αν τον έβλεπε κάποιος και το έλεγε σε γνωστούς του πιστεύω ότι αυτό δεν θα επηρέαζε ούτε τη συμπεριφορά τους(αγορά Coca Cola)ούτε την άποψή τους για την εταιρεία.Ακόμα και εάν την φωτογραφία του χρησιμοποιούσε ως διαφημιστικό η Pepsi ή προβαλλόταν στο internet (σε blogs)και πάλι πιστεύω ότι δεν θα επηρεαζόταν η Coca Cola.
2)Θεωρώ απαράδεκτο το να επιβάλει μία επιχείρηση στους εργαζομένους της τι τρόφιμα και ποτά θα καταναλώνουν κατά την εργασία τους.Δεν μπορείς να αναγκάζεις κάποιον να καταναλώνει κάτι που δεν του αρέσει με το ζόρι!!! Βέβαια στην περίπτωση πωλητών ενδυμάτων είναι αναγκαίο κακό ότι φοράνε, εν ώρα εργασίας τους, (τουλάχιστον ότι φαίνεται) να είναι της μάρκας που πωλούν.Πιστεύω ότι αν σε κάποιον που δουλεύει στην Coca Cola του αρέσει η Pepsi θα πρέπει να είναι ελεύθερος να πίνει αρκεί να μην το κάνει επιδεικτικά.
(Θεωρώ ακόμα πιο απαράδεκτη την περίπτωση του εκδοτικού οίκου που ανάγκασε τους εργαζομένους του να υπογράψουν συμβόλαιο ότι δεν θα καπνίζουν όχι μόνο στα πλαίσια της εργασίας τους αλλά και στην προσωπική τους ζωή.Αν είναι δυνατόν!!!)
3)Η απόλυση του Μπόνσον επηρέασε την Coca Cola περισσότερο από την ίδια την πράξη του Μπονσον επειδή έγινε περισσότερο γνωστή.Πιστεύω ότι δεν επηρεάζει την αγορά και κατανάλωση της Coca Cola και ότι επηρεάζει ελάχιστα την εικόνα της Coca Cola εφόσον δεν μεταδώθηκε παγκόσμια στην τηλεόραση.Ωστόσο η εικόνα της Coca Cola στο μυαλό των εργαζομένων της επηρεάστηκε σημαντικά ενώ επηρεάστηκε και στο μυαλό όσον έμαθαν το γεγονός στις συζητήσεις στο internet.
4)Στο μέλλον η εταιρεία θα έπρεπε να έχει πιο σαφεις όρους όσον αφορά τους κανονισμούς της.Ασφαλώς να μην απολύει εργαζομένους της που πίνουν Pepsi, εν ώρα εργασίας, αρκεί να μην το κάνουν επιδεικτικά.Η εταιρεία θα πρέπει να προσπαθεί περισσότερο να τους πείσει να την καταναλώνουν από ότι προσπαθεί για τους πελάτες της.

Ανώνυμος είπε...

Θοδωρής 5020165
Ένας παγκόσμιος οικονομικός και όχι μόνο κολοσσός, όπως η coca cola, κατά τη γνώμη μου, δεν έχει τίποτα να φοβάται σχετικά με την εικόνα της από τη συγκεκριμένη συμπεριφορά-ενέργεια ενός απλού οδηγού της. Η απόφασή της να τον απολύσει εξαιτίας της, μετά από δώδεκα χρόνια δουλειάς, μάλλον ήταν το πρόσχημα να απομακρύνει έναν ενεργό συνδικαλιστή και παράλληλα να εκφοβίσει τους εργαζομένους σχετικά με την τυφλή υπακοή τους στα «ιδεώδη» της εταιρίας. Πάντως οι εργαζόμενοι κάθε εταιρίας οφείλουν, σεβόμενοι την εργασία τους, να μην πλήττουν το κύρος της σε όφελος των ανταγωνιστών, αλλά να κρατούν κριτική στάση απέναντι της και να μιλούν όταν θίγονται τα δικαιώματα τους ή υπάρχει κίνδυνος για το κοινό από τις δραστηριότητες ή τα προϊόντα της. Παρόμοιο περιστατικό, που μάλλον δύσκολα θα ξανασυνέβαινε στους κόλπους των εργαζομένων της coca cola, θα έπρεπε να κάνει τους αρμόδιους της εταιρίας να καλέσουν τον υπάλληλο, να συζητήσουν την πράξη του, ενδεχομένως να τον επιπλήξουν και όχι να τον απολύσουν, κάνοντάς τον να καταλάβει τελικά και τις υποχρεώσεις που απορρέουν για κάθε εργαζόμενο από τη στιγμή που προσλαμβάνεται για συγκεκριμένη εργασία σε οποιαδήποτε εταιρία.

Ανώνυμος είπε...

Η απάντηση δεν είναι εύκολο, θεωρώ, να δοθεί, μονολεκτικά. Αυτό για δύο λόγους: 1. Διότι διαθέτουμε λίγα στοιχεία και όχι την πλήρη γνώση των γεγονότων καθώς και τις συνολικές απόψεις και αντιδράσεις των δύο πλευρών και 2. Διότι μπορεί να διδασκόμαστε κάποια πράγματα αλλά θεωρώ ότι η εμπειρία είναι σημαντικός τροφοδότης γνώσης και έχοντας γνώση μπορούμε να αξιολογούμε τις καταστάσεις καλύτερα.

1.Επομένως, θεωρώ πως η εικόνα της Coca Cola σε διεθνές επίπεδο δεν επηρεάστηκε ούτε από αυτό το γεγονός. Ωστόσο, η εικόνα μιας επιχείρησης αφορά την εικόνα που έχει ο κάθε καταναλωτής στο μυαλό του. Σε αυτή τη βάση, και για να μην τα ισοπεδώνουμε όλα, λογικό θεωρώ κάποιος ο οποίος είδε τον Μπόνσον (ίσως και το 1% των ατόμων που τον είδαν – 1 άτομο) να αμφέβαλε ή και να προβληματίστηκε στιγμιαία γι’ αυτό το συμβάν. Εκτός των άλλων για να απολύθηκε στην πορεία κάποιος πρέπει να τον είδε…εκτός κι αν υπάρχουν παντού κάμερες στην Coca Cola και την στιγμή που ξεφόρτωνε πέταξε το κουτάκι…Τι να πώ!

Εκτός των άλλων θεωρώ πως ένα φορτηγό Coca Cola ακόμη και στην Αμερική δεν περνάει απαρατήρητο. Επίσης ορισμένοι οδηγοί συνηθίζουν να έχουν το χεράκι έξω όταν οδηγούν. Και τέλος, το ίντερνετ έχει πολύ μεγαλύτερη διείσδυση απ’ ότι εδώ και η κουλτούρα τους διαφέρει από τη δική μας. Αυτό αντικατοπτρίζεται από την θεματολογία των blogs πχ. Δεν είμαι πολύ σίγουρη (αλλά αξίζει να το ψάξουμε), εκεί δημιουργούν μπλογκ όχι μόνο για να λένε τις προσωπικές τους ιστορίες αλλά και για να θίξουν – καταγγείλουν επιχειρήσεις ευθαίως. Εδώ όποιος το κάνει αυτό καίγεται.

Anyway, η εικόνα που έχουμε ως καταναλωτές στο μυαλό μας επηρεάζεται από μία σειρά από παράγοντες όπως το τι είδους καταναλωτές είμαστε ενεργοί συνειδητοποιημένοι or not ; Σε γενικό επίπεδο θεωρώ πως δεν θίχτηκε η εικόνα της εταιρείας εφόσον δεν υπήρξε μεγάλη αναπαραγωγή από τα ΜΜΕ.

2. Βάση έχουν από την στιγμή που αυτές τις καταστάσεις τις θεωρούμε δεδομένες. Πράγματι η κάθε επιχείρηση έχει θέσει μία σειρά από κανόνες τους οποίους οι εργαζόμενοι οφείλουν να σέβονται από την στιγμή που συνάπτουν εργασιακές σχέσεις μαζί της (συμβόλαια, αμοιβές κλπ.) Από εκεί και πέρα ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός, μοναδικός και μπορεί είτε να το αποδεχθεί είτε να το απορρίψει. Καλό θα είναι (αυτό το λέω για να τα’ ακούω πρώτη εγώ) να είμαστε συγκροτημένες προσωπικότητες όταν θα αναζητούμε εργασία και όσο το δυνατό να τα βρούμε με εμάς και όχι να ξυπνήσουμε μία μέρα και να σκεφτούμε πως είμαστε δούλοι αι δέσμιοι κάποιων καταστάσεων κλπ κλπ.

3. Τώρα όσον αφορά την απόλυση ήταν πράγματι ένα μέτρο το οποίο θα έπρεπε, προσωπική μου γνώμη, να ληφθεί , ΕΦΟΣΟΝ έχουν εξαντληθεί μία σειρά άλλων μέτρων όπως η «επίπληξη». Η πράξη αυτή έλαβε αρνητική δημοσιότητα από τα ΜΜΕ και πιστεύω πως μάλλον επηρέασε την στάση κάποιων ευαισθητοποιημένων ατόμων, σε μία χώρα που η ανεργία αγγίζει το 4,7% (σχεδόν 5% ).

4. Θα μπορούσε να προσπαθήσει να αποκτήσει μία κουλτούρα όπου η εμπιστοσύνη και το αίσθημα ευθύνης θα διαχέεται από τη διοίκηση μέχρι και τον τελευταίο υπάλληλό της, πράγμα δύσκολο για μία επιχείρηση του μεγέθους της Coca Cola. Ακόμη, να κάνει σαφή τα όρια που δεν πρέπει να ξεπερνούν οι υπάλληλοι τόσο αναφορικά με τους γραπτούς όσο και με τους άγραφους κανόνες. Και τέλος, δεν έχει να χάσει κάτι (όπως φαίνεται) παρά μόνο να κερδίσει αν αρχίσει να κατανοεί κι από την πλευρά της τους εργαζομένους. Καθώς δεν έχουν όλοι το ίδιο επίπεδο μόρφωσης και αντίληψης, αλλά κάνουν σωστά την δουλειά τους.

Το ζήτημα με τον συνδικαλισμό το θεώρησα μία εικασία-εντύπωση των ΜΜΕ, δεν γνωρίζω αν ευσταθεί και δεν το έλαβα υπ’ όψη.

Πέρρου Μαρία - 5050094

Ανώνυμος είπε...

Πλατή Χρυσάνθη m5050171

Θεωρώ το ζήτημα που εξετάζουμε ότι είναι αρκετά περίπλοκο και πολυσύνθετο. Σε τέτοιου είδους ηθικά – εταιρικά διλήμματα είναι δύσκολο πολλές φορές να καταλήξουμε σε ένα γενικό συμπέρασμα. Το συγκεκριμένο Case Study έχει να κάνει με μια εταιρία κολοσσό- την Coca Cola- η οποία έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία σε έναν έντονο ανταγωνιστικό κλάδο, προσφέροντας ανώτερη εξυπηρέτηση και ανταπόκριση στους πελάτες της. Αυτό που κάνει την Coca – Cola ξεχωριστή και επιτυχημένη είναι η εταιρική της κουλτούρα, η οποία βασίζεται στην ιδέα της προσωπικής ευθύνης και της δημιουργίας ενός περιβάλλοντος που να χαρακτηρίζεται από εντιμότητα, εμπιστοσύνη και αλληλοσεβασμό. Οι εργαζόμενοι της – όπως και σε κάθε μεγάλη επιχείρηση – θεωρούνται πραγματικά το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο της.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο Μπόνσον που εντοπίστηκε να πίνει Pepsi εν ώρα εργασίας, θεωρώ ότι δεν βλάπτει καίρια την εικόνα της εταιρίας από την άποψη ότι το συγκεκριμένο γεγονός δεν έλαβε μεγάλη δημοσιότητα. Θα υπήρχαν δύο ή τρεις μαρτυρίες. Η γενική «εικόνα» που έχουν σχηματίσει τα άτομα – καταναλωτές για την συγκεκριμένη εταιρία είναι θετική. Δε θεωρώ όμως σε καμία περίπτωση την πράξη του συγκεκριμένου υπαλλήλου σωστή. Πιστεύω ότι έπρεπε να σεβαστεί τις κεντρικές αξίες και τους κανονισμούς της επιχείρησης. Εάν ήθελε να καταναλώσει προϊόν ανταγωνιστικής εταιρίας θα μπορούσε να το κάνει με έναν όχι και τόσο προκλητικό τρόπο. Πιθανότατα θα έπινε το αναψυκτικό στο σπίτι του ή κάπου άλλού και όχι στον χώρο της δουλειάς του.
Όσον αφορά τις αιτιάσεις, δηλ. ότι δεν μπορεί η επιχείρηση να επιβάλλει στους υπαλλήλους της, μέσω της πολιτικής της, το τι αναψυκτικό θα πίνουν αυτοί κατά την διάρκεια της εργασίας τους, νομίζω ότι είναι ορθές. Μια εταιρία, και μάλιστα με τέτοια δύναμη δεν θα πρέπει να «επιβάλει» στους εργαζομένους της τέτοιους κανονισμούς. Θα πρέπει να τους εκπαιδεύει κατάλληλα για να αναπτύξουν προσωπική υπευθυνότητα. Αυτό που θα πρέπει να κάνει ουσιαστικά η εταιρία είναι να δίνει έμφαση στην εξεύρεση των κατάλληλων ανθρώπων και στην ένταξη τους στην εταιρική κουλτούρα της με εκτεταμένα προγράμματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης για να αποφεύγει δυσάρεστα και δυσφημιστικά γεγονότα για αυτήν.
Όσον αφορά την απόφαση που οδήγησε στην απόλυση του εργαζομένου θα διαφωνήσω. Θεωρώ ότι δίκαια ο υπεύθυνος του συνδικάτου υποστήριξε την άποψη ότι ο οδηγός απολύθηκε επειδή ήταν συνδικαλιστής. Η απόφαση ήταν άμεση και γρήγορή χωρίς να γίνει κάποιος διάλογος με την άλλη πλευρά. Αυτό που θα μπορούσε να κάνει κατά την γνώμη μου η εταιρία για να έχει τα «νώτα» της καλυμμένα θα ήταν να καλέσει τον συγκεκριμένο υπάλληλο, να του επισημάνει κάποια πράγματα για τους κανονισμούς που ισχύουν στην εταιρία και να τον πληροφορήσει για τις κυρώσεις που ενδεχομένως αυτός θα είχε εάν η ίδια συμπεριφορά του επαναλαμβανόταν στο μέλλον.
Η εταιρία με αυτόν τον τρόπο θα έδειχνε το φιλικό της πρόσωπο – το ενδιαφέρον για τον άνθρωπο, την ενδυνάμωση των εργαζομένων, την ανοιχτή επικοινωνία, το περιβάλλον εμπιστοσύνης και εντιμότητας και γενικότερα τις καλές διαπροσωπικές σχέσεις – στοιχεία απαραίτητα για να κερδίσει τον σεβασμό και την εκτίμηση εργαζομένων και καταναλωτών.

Ανώνυμος είπε...

Χαρά Δέλα 5040164

Εδώ θα συμφωνήσω με τους συμφοιτητές μου που υποστηρίζουν ότι η Coca Cola αντέδρασε κάπως υπερβολικά. Η συμπεριφορά του Μπόνσον δεν πιστέυω ότι θα μπορούσε να επηρεάσει τόσο άμεσα και τραγικά την εικόνα της εταιρίας , ούτως ώστε να οδηγησει στην απόλυσή του γιατί η ενέργειά του αυτή δεν προβλήθηκε μαζικά, ούτε αποτέλεσε υπόδειγμα. Το πιό πιθανόν είναι να πέρασε απαρατήρητη, ή να είχε ελάχιστο αντίκτυπο στο να επηρεάσει τα μερίδια πωλήσεων της εταιρίας. Ναί ήταν λάθος η κίνησή του να προτιμήσει το αναψυκτικό της ανταγωνίστριας εταιρίας εν ώρα εργασίας . Θα ήταν διαφορετικό αν το έκανε στον προσωπικό του χώρο, αλλά και πάλι θα υπήρχε το εύλογο ερώτημα:
"Γιατί να προτιμήσει την κατανάλωση προϊόντος της ανταγωνίστριας εταιρίας, και όχι το προϊόν της δικής του εταιρίας στην οποία εργάζεται τόσα χρόνια και της οποίας το αναψυκτικό θεωρείται πρωτοπόρο ;
" Για ποιό λόγο προέβη σε αυτή την ενέργεια; " .
Μήπως η Coca Cola θα έπρεπε να ψάξει τα βαθύτερα αίτια αυτών των ενεργιών;

Πιστεύω στο γεγονός ότι μια εταιρία δεν μπορεί να επιβάλει δογματικά την πολιτική της μέσα από δικτατορικές συμπεριφορές, χωρία να σέβεται τους υπαλλήλους της και τα δικαιώματά τους.
Ο σεβασμός και η αφοσίωση των εργαζομένων είναι κάτι που η εταιρία μπορεί να μεταδόσει στους εργαζομένους της μέσα από την ουσιαστική διαχείρηση του ανθρώπινου δυναμικού της, την κουλτούρα της και τη σωστή και αποτελεσματική επικοινωνία. Σαφώς και πρέπει να υπάρχουν κανόνες που να διέπουν ένα οργανισμό και τις πολιτικές που ακολουθεί για να μπορεί να διεξάγεται ομαλά η λειτουργία του μέσα σε ένα κοινό πλαίσιο. Από την άλλη όμως δεν μπορεί μία εταιρία τόσο μεγάλη και σοβαρή όπως η Coca Cola να οδηγείται σε τόσο ακραίες συμπεριφορές εναντίον των εργαζομένων της.
Πιστεύω ότι η ίδια η εταιρία μέσα από την ενέργεια του Bonson θα έπρεπε να ψάξει τα βαθύτερα αίτια του συμβάντος, γιατι το προσωπικό μίας εταιρίας είναι ο καθρέφτης της. Όπως από τη συμπεριφορά των παιδιώμν μπορεί να κρίνει κάποιος την διαπεδαγώγηση που είχαν από το σπίτι , έτσι και η συμπεριφορά των εργαζομένων εξαρταται από τον τρόπο που εκπαιδεύονται από τον οργανισμό στον οποίο ανήκουν. Κατά τη γνώμη μου θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματική μία σωστή επικοινωνία με τον Μπόλτον που θα οδηγούσε σε ώριμη συζήτηση και θα αλληλοβοηθούσε τις δύο πλευρές μέσα από αυτήν, να καταλάβουν στο που στερούσαν. Μία συζήτηση θα μπορούσε να λειτουργήσει και σαν μια προειδοποίηση για τον Bolton. Ενώ στην συγκεκριμένη περίπτωση η απόλυσή του πιστεύω ότι έκανε κακό στην εικόνα της επιχείρησης γιατί ήταν προκλητική, απάνθρωπη για έναν άνθρωπο που την υπηρετούσε για 12 χρόνια και πάρα πολύ σκληρή γιατί έγινε χωρίς προηγούμενη προειδοποίηση.

Από όλο αυτό το συμβάν λοιπόν προκύπτει πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη κουλτούρας στην επιχείρηση, ευχάριστου κλίματος μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης μα κύρίως και πάνω απο όλα πόσο σημαντική είναι η αποτελεσματική λειτουργία της ενδοεπιχειρησιακής επικοινωνίας που μπορεί να προλάβει άτυχα συμβάντα και να συμβάλει σημαντικά στην διατήρηση των καλών σχέσεων, του ήρεμου κλίματος το οποίο είναι απαραίτητο καθώς και στις διαπραγματεύσεις και στην επίλυση διαφωνιών.

Ανώνυμος είπε...

M-5050057 Μακρής Γιώργος

1) Όχι δεν επηρεάζει την εικόνα της επιχείρησης παραμόνο στην περίπτωση που θα είχε γίνει αντιληπτό από κάποια ΜΜΕ καιθα γινόταν θέμα της επικαιρότητας.

2.Ναι διότι οι επιχειρήσεις δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Έχουν την ευθύνη των υπαλλήλων τους και οι ίδιοι οι υπάλληλοι έχουν την ευθύνη της εταιρίας, σε έναν ιδανικό κόσμο τουλάχιστον.

3.Θεωρώ πως όχι διότι το θέμα δεν έλαβε τεράστιες διαστάσεις δηλαδή θα μπορούσε να είχε γίνει μεγαλύτερη ζημιά από αυτήν που έγινε.

4. Ο χειρισμός μιας τέτοιας υπόθεσης απαιτεί όσον το δυνατόν μεγαλύτερη γνώση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών που διαφέρουν από περιβάλλον σε περιβάλλον και ανα περίπτωση. Συνεπώς δεν μπορεί να προυπολογιστεί μια τέτοιου είδους αντίδραση.